logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
سفر به وان ترکیه

سفر به وان ترکیه

1398/08/15

شهر وان ترکیه به دلیل مرز مشترکی که با ایران دارد یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای خارجی ارزان و کوتاه است. هر ساله گردشگران بسیاری به این شهر کوچک و مرزی می‌روند تا خریدهای خود را در آن جا انجام دهند، غذاهای جدید بخورند و جاذبه‌های فرهنگ و طبیعی آن را ببینند. شما هم دوست دارید این شهر را ببینید؟ در این مطلب همراهمان باشید.

وان یکی از شهرهای تاریخی، زیبا و دارای طبیعت بکر در شرق ترکیه است. سفر به وان می‌تواند بسیار رویایی و به‌یاد ماندنی باشد اگر با دانش و اطلاعات قبلی به آن سفر کنید و بدانید چه چیزهایی منتظرتان است. در این مطلب از وبلاگ آژانس شاهسون سیر بیشتر درباره این شهر بخوانید.

 

چگونه به وان برویم؟

سفر به این شهر، بیشتر به صورت زمینی برگزار می‌شود چرا که پرواز مستقیمی از ایران به وان وجود ندارد. جالب است بدانید که از ایران تا وان خط راه آهن وجود دارد که به دلیل طولانی‌تر شدن مسیر، گردشگران کمتر به سراغ آن می‌روند.

در مسیر رسیدن به وان از شهرهای ماکو، خوی و ارومیه می‌گذرید. بالاخره از ارومیه تا وان حدود 240 کیلومتر راه است که با اتوبوس حدود 4 ساعت طول می‌کشد و بالاخره به وان وارد می‌‌شوید.

سفر ارزان به وان ترکیه

 

مردم وان چگونه هستند؟

مردم شهر وان در کنار زبان ترکی به زبان کردی کرمانجی نیز صحبت می‌کنند، البته به زبان ترکی نیز مسلط هستند. جالب است بدانید که به دلیل سفرهای متعدد هموطنان‌مان، مردم شهر توریستی وان کمی فارسی هم می‌دانند و می‌توانند حداقل قیمت اجناس را به زبان فارسی به شما بگویند. آنها در مجموع مهربانند و با گردشگران مانند مهمانان عزیر برخورد می‌کنند.

 

دیدنی‌های وان چیست؟

در سفر به وان جاذبه‌های گوناگونی را خواهید دید. در ادامه در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر از مهم‌ترین جاذبه‌های وان بخوانید.

جاذبه های دیدنی وان

 

قلعه وان

بیش از 2 هزار پیش قلعه وان توسط پادشاه اورارتویی ساخته شد. در طی سالیان قلعه وان توسط حکومت‌های گوناگونی از جمله مادها، هخامنشیان و اشکانیان نیز اداره شده. امروزه قلعه وان در حدود 3 کلیومتر از مرکز شهر فاصله دارد و به تفرجگاهی جذاب تبدیل شده است که تور وان شاهسون سیر به دیدار آن می‌رویم.

 

سنگ نبشته خشایارشا

در نزدیکی قلعه وان کتیبه خشایارشا هخامنشی قرار دارد. کتیبه‌ای سه زبانه است که ابتدا به دستور داریوش بزرگ ساخته شد اما بعدها خشایار شاه آن‌را تمام کرد. این کتیبه از معدود آثاری است که از هخامنشیان در خارج از مرزهای ایران باقی مانده است. خشایار شاه در این سنگ نبشته از اهورامزدا و خاندانش گفته است. سنگ نبشته خشایارشا در سال 1282 توسط یک زوج ایرانی جهانگرد کشف شد.

 

دریاچه وان

شکل گرفتن دریاچه نمکی وان ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی در سالیان دراز بوده است و ‏آب آن از جویبارهایی که از کوه‌ها سرازیر است، تامین می‌شود. دریاچه وان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر وان است و به نوعی نماد این شهر نیز محسوب می‌شود. جالب است بدانید که به تازگی در کف این دریاچه دیوارهای قلعه‌ای پیدا شده که متعلق به پادشاهان اورارتویی است و برخی از اهالی سال‌ها سایه این قلعه را در زیر آب می‌دیدند.

 

شکم گردی در وان

یکی از جاذبه‌های مهم هر سفر و البته شهر وان غذای مقصد است. از مشهورترین غذاهای وان می‌توان به کباب مولانا، کباب آدانا، اسکندر کباب، پاتلیجان کبابی، لاه معجون، پیده، کوفته ‏، چوپ شیش و دونر اشاره کرد. ضمنا صبحانه‌ها و دسرهای متنوعی نیز در وان پیدا می‌شود که اگر آنها را امتحان نکنید سفرتان ناقص مانده است. لازم به ذکر است که تعداد رستوران‌های وان بسیار زیاد است و برای پیدا کردن غذای خوشمزه نگرانی و مشکلی نخواهید داشت.

 

تندیس گربه در وان

در تفکر مردم ترکیه مداراو و مهربانی با حیوانات و به‌خصوص گربه‌ها بسیار اهمیت دارد. از سوی دیگر شهر وان ترکیه نیز دارای گربه‌های زیبایی است و این دو موضوع باعث شده تا مجسمه‌ای بزرگ از یک گربه ساخته و در بخشی از شهر قرار داده شود.

 

مراکز خرید وان

خرید کردن در وان یکی از بهترین تفریحاتی است که بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. بازار قدیمی وان با کالاهای متعدد و پاساژها و مراکز تجاری مختلف به ارائه کالا با قیمت مناسب مشغول هستند و می‌توانید لباس‌ها، کفش و حتی لوازم ورزشی و منزل با کیفیت را از آنها بخرید. مراکز خرید وان تا پاسی از شب باز هستند و امکان چنج کردن پول نیز در آنها به سادگی فراهم است. به‌طور کلی قیمت‌ها در وان بسیار عالی است و قطعا می‌توانید خریدهای خوبی در تور وان شاهسون سیر داشته باشید.

خرید از وان ترکیه

 

آب و هوای وان

آب و هوای وان بسیار شبیه به شهرهایی نظیر ارومیه است. نه آنقدر سرد است که نتوانید در خیابان‌ها قدم بزنید و نه آنقدر گرم است که مجبور باشید در هتل بمانید. شهر وان یک انتخاب عالی برای سفر در تمام ماه‌های سال است.

دیدنی های شهر وان