logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
دانستی های سفر 2

دانستی های سفر 2

1397/03/19

سفر با کوله پشتی (Backpacking)

در دنیای گردشگری اصطلاح Backpacking یا کوله گردی به سفری گفته میشود که گردشگر با صرف هزینه کم شروع به سفر میکند و یک مسیر که شامل چندین شهر در برخی موارد چندین کشور میشود را می­پیماید.کوله گردان بخش کوچک اما قابل توجهی از بازار گردشگری هستند. آنها به طور متوسط سفرهای طولانیتری را نسبت به سایر گردشگران انجام میدهند و به طور متوسط مدت زمان سفر آنها از گردشگران معمولی بیشتر است. یکی از خصوصیات اینگونه سفر کردن عدم محدودیت در بازدید از مناطق جدید و آمادگی برای تجربه کردن غذاها و فضاهای متفاوت است. این تنها به دلیل این است که یک کوله گرد بدون در نظر گرفتن ستاره های یک هتل و زمانبندی منظم هتل ها و... به سفر میپردازد. هدف یک کوله گرد بازدید از مناطق بکر و ناب و کسب تجارب بی بدیل است نه گرفتن خدمات از هتل در نتیجه شب را در متل، مسافرخانه یا در چادر و در برخی موارد زیر آسمان شب سپری میکند. اصلی ترین پیشنیاز این نوع سفر آمادگی ذهنی و روانی کامل این گردشگران نسبت به تمامی شرایط و وقایع غیر قابل پیش بینی است. استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار رایج است و این به معنی برنامه­ریزی صحیح در تمامی امور و بعد قدم برداشتن در راه است. در سفرهای کوله گردی استفاده از وسایل و تجهیزات بادوام و کارآمد با کیفیت بالا توصیه میشود همچنین استفاده از تجارب اشخاص با سابقه تر در این نوع گردشگری.

تجهیزات یک سوم سفر است!

هنگامی که قصد کوله­گردی دارید باید نسبت به لوازم مورد نیاز(جنس، نوع، مارک و...) نحوه چیدمان لوازم داخل کوله­پشتی و مواردی از این دست اطلاعات کافی بدست بیاورید. تجهیزات شده میتواند در برخی موارد جان شما را نجات دهد و در برخی موارد میتواند تمام توان شما را برای ادامه سفر بگیرد. پس در هنگام خرید دقت کنید. در این نوع سفرها لباسهایی را استفاده کنید که راحت باشد و هنگام شستن زود خشک شده و نیاز به اتو نداشته باشند پس لباسهای رسمی را فراموش کنید مخصوصا کفش.

خورد و خوراک به شما انرژی میدهد

هنگام کوله­گردی دستتان برای نوع خورد و خوراک باز است از غذای محلی گرفته تا دست پخت خودتان. مراقب هزینه­های این چنینی باشید. در برخی از مهمانسراها شما امکان آشپزی دارید فقط لازم است به نزدیک ترین فروشگاه بروید و مواد اولیه مورد نیاز را خریداری کنید. مراقب باشید لوازم داخل مهمانسرا برای استفاده عموم است باید در سریع ترین زمان ممکن آشپزی انجام شود و لوازم شسته شده در اختیار نفر بعدی قرار بگیرد.

معاشرت کنید، بیاموزید

سفرهای یک نفره به شما این فرصت را میدهد تا با اشخاصی که در مسیر شما هستند ارتباط بگیرید ممکن است با شما هم مقصد باشند یا مانند شما یک کوله­گرد. میتوانید تجربیاتتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید تا هم سایرین از تجارب شما بهره ببرند و هم شما نقاط جدید دیگری را در لیست سفرهایتان اضافه کنید.

امنیت و سلامت در کوله­گردی مهمترین اصل است

به دلیل تنها سفر کردن و عدم حضور دوستان و آشنایان در کنارتان شما باید مراقب سلامتی خود باشید. در هنگام مریضی یا جزئی ترین مسائل بهداشتی فقط و فقط خودتان هستید که باید از پس این مشکل بربیائید در نتیجه پیشگیری بهتر از درمان است. نکات بهداشتی را رعایت کنید تا از آلودگی بدنتان جلوگیری کرده باشید.

برای حفظ امنیت تا جای ممکن بجای پول نقد از کارتهای اعتباری استفاده کنید و در نقاطی اقامت داشته باشید که شناخته شده تر هستند و دسترسی آن محل را به نزدیک ترین ایستگاه پلیس، درمانگاه و مراکز تمرکز جمعیت پیدا کنید. به این صورت در صورت بروز هرگونه مشکل شما به آسانی و کمتر از یک دقیقه میتوانید درخواست کمک کنید.

سعی ما برآن بود تا یک پیش زمینه­ی فکری هر چند جزئی در خصوص سفر در اختیارتان قرار بدهیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم به سفر بگیرید و از آن سفر هر چند کوتاه لذت ببرید. با دانایی سفر کنید.

مفاهیم بنیادین