logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
5 جاذبه گردشگری برتر در استانبول

5 جاذبه گردشگری برتر در استانبول

1399/02/04

استانبول، شهری زیبا و افسانه‌ای است که بخشی از آن در اروپا و بخشی در قاره آسیا است. شهری که در پیچ و خم تاریخ رویدادهای بسیاری را به چشم دیده و نشانه‌های گوناگونی را از آنها دارد. برای گشت و گذار در استانبول آماده‌اید؟ در این مطلب همراه‌مان باشید.

استانبول شهریست که باید به آن سفر کرد، در کوچه پس کوچه‌هایش قدم زد و از مکان‌های دیدنی آن لذت برد. استانبول دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردیست که سالانه تعداد زیادی از توریست‌ها از سراسر دنیا را به خود جذب کرده و مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه نیز می‌باشد. در ادامه لیستی از 5 جاذبه توریستی پر طرفدار را برایتان گفته‌ایم که کمک می‌کند لحظات خاطره‌انگیزتری در سفر به استانبول تجربه کنید و لذت ببرید!

 

1- مسجد آبی! آوردن آسمان به زمین

آیا تا به حال اسم مسجد آبی استانبول به گوشتان خورده است؟ برای جواب این سوال با من همراه باشید. اگر شما در حال بازدید از استانبول هستید نمی‌توانید مسجد آبی را از دست بدهید و خبر خوب آن که بازدید از آن رایگان است. بی‌شک یکی از باشکوه‌ترین و خوش عکس‌ترین بناهای ترکیه، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی است که در زمان امپراتوری عثمانی، مسجد امپریالیستی بوده و توسط مهمت (آقا محمد) ساخته شده و او در نهایت در همین مسجد به خاک سپرده شد.

این مسجد یکی از زیباترین ساختمان‌های ترکیه است. البته اگر از بیرون به مسجد نگاه کنید ممکن است از خودتان سوال کنید پس مسجد آبی کجاست؟ چرا که نمای بیرون مسجد آبی، بر خلاف اسمش به رنگ آبی نیست، بلکه داخل مسجد است که با کاشی‌های آبی حیرت انگیز پوشانده شده است.

مسجد آبی- تور استانبول شاهسون سیر

 

2- کاخ موزه توپکاپی 

یکی از اماکن دیدنی مهم استانبول که در طول سفر به استانبول حتما از تماشای آن لذت خواهید برد کاخ توپکاپی است. این کاخ تاریخی، اسرارآمیز و زیبا به مدت 400 سال اقامتگاه پادشاهان عثمانی بوده. در ضمن توپکاپی مرکز اداری، تحصیلی و هنری حکومت نیز بوده است.

توپکاپی درواقع بسیار گسترده است که از محوطه‌ی حیاط گونه زیاد و بزرگ برخوردار می‌باشد و شامل چهار حیاط و ساختمان‌های کوچک‌تر است که همگی در کنار هم ساخته و به یکی از مناطق دیدنی و جذاب گردشگری تبدیل شده است. کاخ توپکاپی، در نقطه‌ی seraglio بین خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره جای دارد و حالا تبدیل به نمایشگاهی دیدنی و موزه‌ای ارزشمند شده است.

تور استانبول قصر توپکاپی

 

3- بازار 500 ساله استانبول

مگر می شود تا استانبول رفت اما سری به بازار آن نزد. بازار بزرگ استانبول یا به قول خود ترک‌ها کاپالی چارشی، یکی از دیدنی‌ترین‌های استانبول است. بازار بزرگ استانبول علاوه بر این که بسیار تماشایی است با بیش از 4400 مغازه که انواع کالاها را در آن می‌فروشد، محل مناسبی برای خرید است. بازار استانبول که به بازار مصری‌ها نیز معروف است به ثبت یونسکو نیز رسیده است.

در این بازار از لباس، سرامیک و پارچه‌های دستباف گرفته تا جواهرات، مواد غذایی و ادویه جات را می‌توانید پیدا کنید و فرش‌های گران بهای دستباف ترکیه که بسیار زیبا هستند نیز در این بازار به نمایش گذاشته شده‌اند. 

 

بازار قدیمی استانبول- تور استانبول

 

در این بازار چهار چشمه، دو حمام و کافه‌های متفاوت وجود دارد که برای به در کردن خستگی راه می‌توانید در یکی از کافه‌ها خود را مهمان یک فنجان چای یا قهوه ترک عالی کنید. قطعا دیدن بازار قدیمی استانبول برای کسانی که می‌خواهند زندگی و جو ترکیه را تجربه کنند بسیار ضروری است.

 

4- برج گالاتا

مقصد ما برج گالاتاست. برجی که از محبوب‌ترین دیدنی‌های استانبول در هنگام شب به شمار می‌آید. برج گالاتا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ضلع اروپایی استانبول و در منطقه oldpera (بی اوغلو) است. این برج سنگی در قرون وسطی و سال 1348 در محله گالاتا ساخته شده است و به عنوان زندان و دیده‌بانی و بعدها با هدف رصدخانه از این برج استفاده می‌شده است. با این حال این برج، بارها در طی آتش سوزی آسیب زیادی دیده است.

برج گالاتا استانبول

 

کسانی که می‌خواهند از برج گالاتا در استانبول دیدن کنند باید کوچه پس کوچه‌های خیابان استقلال را طی کنند و به این بنای تاریخی برسند. از رفتن بر فراز این برج یک رستوران با تراس پیدا خواهید کرد که با داشتن منظره‌ای پانوراما از استانبول قدیمی و غذاهای خوشمزه ترکیه‌ای فضایی زیبا برایتان خلق می‌کند.

 

5- مزار شاهزادگان عثمانی

موزه ایاصوفیه در استانبول که اکثرا آن‌ را با نام مسجد ایاصوفیه می‌شناسید، یکی از پربازدیدترین دیدنی‌های استانبول و جهان از منظر هنر، تاریخ و معماری است. بنای ایاصوفیه در میدان سلطان احمد استانبول در ترکیه یکی از بزرگ‌ترین اثرهای تاریخی دوران بیزانس است که در سال 532 ساخته شده و به مدت 916 سال به عنوان کلیسا و سپس به مسجد تبدیل شد تا این که شورای وزیران تصمیم گرفتند آن ‌را در سال 1935 به موزه تبدیل کنند و بعد در خدمت صنعت توریسم قرار گرفت.

ایاصوفیه- تور استانبول- شاهسون سیر

 

از زیباترین بخش‌های این بنا، تزیینات ایاصوفیه و موزائیک‌های بیزانس آن است. در میان آن قطعات و مقبره‌های زیبایی از سلاطین و شاهزادگان مرد عثمانی نیز پیدا می‌کنید که بازید این بخش‌ها رایگان می‌باشد.

 

بی‌شک جاذبه‌های دیدنی استانبول در یک مطلب نمی‌گنجد و اگر اهل کشف و دیدن باشید، در هر کوچه و خیابانی به بناهای شگفت‌انگیزی برخواهید خورد و از دیدن آنها لذت می‌برید. امیدواریم در تورهای استانبول شاهسون سیر همراه‌مان باشید و از سفر به این شهر شگفت‌انگیز خاطرات خوشی را به همراه ببرید.