logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
در دبی به این 10 جاذبه سر بزنید

در دبی به این 10 جاذبه سر بزنید

1399/01/26

دبی یکی از مقاصد گردشگری برتر جهان است که با برج‌ها، مراکز خرید، پارک‌های آبی و... می‌تواند خاطرات بی‌نظیری را برایتان خلق کند. در این مطلب از وبلاگ شاهسون سیر درباره 10 جاذبه برتر دبی که مورد علاقه گردشگران سرتاسر دنیا بوده، بخوانید.

سالانه گردشگران زیادی به دبی سفر می‌کنند تا بتوانند از عجایبی همچون بلندترین ساختمان جهان (برج خلیفه) یا ساختمان‌های مدرن در کشور پیشرفته امارات متحده عربی، دیدن و از بازارها و مراکز خرید این شهر که بهترین برندهای جهان در آن‌ها هستند، خرید کنند. در اطراف منطقه بستکیا گردش می‌کنند تا با دبی قدیمی آشنا شوند و ببینند این شهر از چه سبک زندگی به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. در این مقاله از وبلاگ آژانس شاهسون سیر از ده جاذبه‌ی برتر دبی که هر کدام در جهان بی‌نظیر هستند، برایتان بیشتر گفته‌ایم

 

1. برج خلیفه

از نمونه جاهای دیدنی برای خوشگذرانی در دبی، برج خلیفه است که 829.8 متر ارتفاع دارد و بلندترین ساختمان ‌جهان محسوب می‌شود و از برجسته‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر است. برای اکثر ‌بازدیدکنندگان، رفتن به عرشه‌ی مشاهده (مکانی که اکثر ساختمان‌های بلند و برج‌ها دارند و از آنجا می‌توان چشم‌انداز وسیعی از اطراف را مشاهده نمود) که در طبقه 124ام این ساختمان است، یکی از کارهاییست که می‌خواهند حتما انجام دهند. تماشای چشم‌اندازی از افق شهر از بالا‌ی این ساختمان، بسیار شگفت‌انگیز و گیج‌کننده است که برای هر گردشگری جذابیت‌های خاص خود را دارد. عرشه‌ی مشاهده یک زاویه 360 درجه دارد که می‌توان از بالای آن، چشم‌‌اندازی از شهر، که یک طرف آن بیابان و طرف‌ دیگر آن اقیانوس است را تماشا کنید. برای این که در صف‌های‌ طولانی گیر نیفتید، بلیط ورودی " برترین " را خریداری کنید، مخصوصا اگر قصد دارید فقط برای تعطیلات آخر ‌هفته به اینجا سفر کنید. به سطح زمین برگردید، در اطراف برج خلیفه گشت‌وگذار کنید، در آن اطراف باغ‌ها و مسیر‌های پیاده‌روی زیبایی وجود دارد. از نمونه جاها‌ی دیدنی دبی برای خوشگذرانی، بلندترین فواره‌ی ‌نمایشی دبی می‌باشد، که مانند فواره‌های مشهور بلاگیو در لاس‌وگاس ساخته شده است. برج‌ خلیفه در مرکز شهر ‌دبی و در خیابان‌ شیخ زاید است و ورودی آن در داخل‌ دبی ثروت قرار گرفته است

 برج خلیفه تور دبی شاهسون سیر

2. مرکز خرید دبی

از نمونه جاها‌ی دیدنی ‌دبی برای خوشگذرانی مرکز خرید‌ شهر می‌باشد و راه ورود‌ شما به برج خلیفه و آکواریوم‌ دبی هم هست. اگر شما جزو ‌گروهی هستید که از یک مرکز خرید انتظار بیشتری از مجموعه‌ای پر از مغازه‌های رنگارنگ دارید، باید بگویم که راه را درست آمده اید، چون دبی ثروت یک زمین ‌اسکیت روی‌ یخ، محوطه‌ی بازی و همین‌طور سینمایی مجهز هم دارد. خرید کردن و غذا خوردن در اینجا پایانی ندارد و تقریبا همیشه رویدادها‌ی ویژه، مانند اجرای موسیقی ‌زنده و نمایش‌ مد در حال برگزاری است. اگر قصد ‌سفر به دبی و خرید از این مرکز خرید منحصر به فرد را دارید باید بدانید که معروف‌ترین رویدادها مثل جشنواره خرید‌ دبی که در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود و جشنواره تابستان شگفت‌انگیز دبی که در ماه‌های جولای و آگوست برگزار می‌شود، در اینجا است.
مکان: جاده دوحه؛ نزدیک جاده شیخ‌زاید

بهترین مراکز خرید دبی تور شاهسون

 

3. موزه ‌دبی

موزه ‌دبی که در قلعه الفاهیدی واقع شده، برای دفاع از نهر‌ دبی در سال 1787 ساخته شده بود. دیوارهای قلعه از بلوک‌های مرجانی ‌سنتی که با آهک به هم چسبیده‌اند درست شده است. طبقه‌ی بالایی با تیرک‌های‌ چوبی نگه داشته شده و سقف آن از برگ‌های درخت ‌نخل، گل و گچ ساخته شده است. در گذشته این قلعه، محل اقامت خانواده حکمران بوده و مقر حکومت، پادگان و زندان در آن قرار داشته است. در سال 1971 بازسازی شده (دوباره در سال 1995 به طور وسیعی تعمیر و بازسازی شد)، و اکنون تبدیل به موزه بزرگ شهر شده است. در ورودی آن یک نمایشگاه از نقشه‌های ‌قدیمی امارات و دبی وجود دارد که گسترش آن را پس از رونق‌ نفت در منطقه نشان می‌دهد. در حیاط آن چند قایق‌ سنتی و یک خانه با برگ ‌درختان‌ نخل با یک برج بادگیر ‌قرار دارد. در سالن سمت‌ راست، تسلیحات وجود دارد و در سالن‌های سمت‌ چپ ابزارآلات‌ موسیقی ‌اماراتی دیده می‌شود. درطبقه پایین، نمایشگاه‌هایی وجود دارد که جنبه‌های مختلف زندگی اماراتی‌ سنتی (از جمله صید مروارید و زندگی ‌بیابانی‌ بدوی) و همچنین مصنوعاتی که از قبرهای 3000 تا 4000 ساله در مکان‌های باستان‌شناسی القصیص به دست آمده، را به نمایش می‌گذارد.
آدرس: خیابان الفاهیدی، الفاهیدی

 موزه دبی تور دبی شاهسون سیر

4. بستکیا (دبی‌قدیم)

محله بستکیا (که به نام محله‌ الفحیدی هم شناخته می‌شود) از نمونه جاها‌ی دیدنی دبی برای خوشگذرانی است که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا خانه تجار ثروتمند ایرانی شود، کسانی که اغلب به تجارت مروارید و منسوجات مشغول بودند و به دلیل اینکه تجارت اینجا مالیات نداشت و به نهر دبی دسترسی داشتند، به دبی می‌آمدند. بستکیا بخش شرقی بور ‌دبی در امتداد نهر دبی، را اشغال کرده است، در بالا‌ی ساختمان‌های مرجانی و آهکی اینجا، برج‌های بادگیر وجود دارند که به خوبی محفوظ مانده‌اند. احتمالا تجار ایرانی این عناصر معماری را (که در خانه‌های ساحلی ایرانی رایج است)، به خلیج انتقال داد‌ه‌اند. کوچه‌های باریک اینجا که در اطراف آن معماری‌های متمایز عربی قرار داده، حال و هوای دنیای قدیم را منتقل می‌کنند. در داخل این ناحیه، گالری " مجلس " با مجموعه‌ای از هنر‌های معاصر (واقع در یکی از ساختمان‌های تاریخی) از نمونه جاها‌ی دیدنی دبی برای خوشگذرانی را پیدا خواهید کرد.
مکان: الفحیدی، بور‌دبی

 بستکیه تور دبی شاهسون سیر

5. خانه شیخ سعید المکتوم

شیخ سعید المکتوم از سال 1921 تا 1958 حاکم دبی بود و پدربزرگ حاکم‌ فعلی می‌باشد. محل اقامت سابق او، که نمونه خوبی از معماری عربی می‌باشد، به عنوان یک مورد بازسازی و نگه داشته شده است. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شد تا بتواند فعالیت کشتیرانی را از بالکن‌ها مشاهده کند. این ساختمان در گذر زمان ویران شد، اما خانه فعلی در کنار مکان‌ اصلی بازسازی شده و این مکان کاملا به سبک مدل ‌اصلی درست شده و مانند آن از ترکیب درهای چوبی حکاکی شده، صفحات چوبی ‌مشبک در سراسر پنجره‌ها و صفحات ‌تهویه ‌گچی با طرح‌های هندسی، استفاده شده است. سی اتاق در اطراف حیاط ‌مرکزی قرار دارند که بالای آن‌ها برج بادگیر وجود دارد. در داخل، موزه اسناد و عکس‌های تاریخی دبی قرار دارد که عکس‌های شگفت‌انگیزی از دبی که متعلق به سال‌های 1948 تا 1953 می‌باشد در آن دیده می‌شود. قسمت دریایی موزه از جاهای دیدنی دبی و برای خوشگذرانی در دبی دارای عکس‌هایی از ماهیگیری، صید مروارید و ساخت قایق می‌باشد. در سراسر این ساختمان، نامه‌ها، نقشه‌ها، تمبرها به نمایش گذاشته‌ شده‌اند که نشان از توسعه امارات دارند. در نزدیکی آن خانه شیخ عبید بن ‌تانی قرار دارد که بازسازی شده تا دکوراسیون داخلی سنتی را به نمایش بگذارد.
آدرس: خیابان‌الخلیج، بور‌دبی

 

6. نهر ‌دبی

نهر‌ دبی از نمونه جاها‌ی دیدنی دبی برای خوشگذرانی در دبی، شهر را به دو قسمت « دیرا » در شمال و « بور‌دبیتو » در جنوب تقسیم می‌کند. این نهر نقش مهمی در رشد این شهر داشته؛ اولین مهاجران برای ماهیگیری و صید مروارید به اینجا جذب شدند. از 4000 سال پیش، روستاها‌ی کوچک در امتداد این نهر رشد کردند، با این حال دوران مدرن آن از دهه 1830، زمانی که قبیله بنی ‌یاس در این منطقه مستقر شد، آغاز گردید. محل باراندازی دحو (کشتی یک دکلی ‌عربی)، در کنار نهر‌ دبی و در شمال پل‌ المکتوم واقع شده است. هنوز هم معامله‌گران کوچک از سراسر خلیج‌ فارس از آن استفاده می‌کنند، برخی از این کشتی‌ها بیش از صد سال است که در اینجا لنگر انداخته‌اند. می‌توانید از اینجا بازدید کنید، و بارگیری و تخلیه بار کشتی‌ها را تماشا کنید. معمولا کارگران این کشتی‌ها افراد را برای سیاحت در کشتی دعوت می‌کنند، در سفر به دبی برای خوشگذرانی در دبی شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و بینشی در مورد زندگی ملوانان سنتی به دست بیاورید. اکثر کشتی‌ها از اینجا به کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا سفر می‌کنند. اینجا که بقایا‌ی تجارت‌های کوچک سنتی ‌دبی است، مکانی بسیار شلوغ و شگفت‌انگیز می‌باشد.
منطقه آل ‌سیف: ناحیه بور ‌دبی که در نزدیکی محوطه بستاکیا قرار دارد، این خط ساحلی به عنوان ناحیه آل ‌سیف بازسازی شده است. با یک پیاده‌روی در کنار بلوک‌های مرجانی سنتی و سنگ ‌آهک، یک بازار شناور و مغازه‌های فروش صنایع‌دستی با نمایش آب بسیار عالی است. برای سفر در طول‌ نهر، می‌توانید سوار یکی از این کشتی‌های عربی که به عنوان کشتی‌های توریستی کار می‌کنند شوید و یا سوار بر ابراه (کشتی کوچک‌چوبی) بین بور ‌دبی و دیرا به گشت‌وگذار در سفر به دبی بپردازید.

 نهر دبی تور دبی شاهسون سیر

7. مسجد‌ جمیرا

مسجد جمیرا از نمونه جاها‌ی دیدنی دبی طبق نظر بسیاری از مردم، زیباترین مسجد‌ دبی است. یک کپی از مسجد ‌الازهر ‌قاهره می‌باشد اما هشت برابر بزرگتر؛ این مسجد نمونه بسیار خوبی از یک معماری اسلامی است. این ساختمان سنگی در قرون ‌وسطی ساخته شده است و دارای دو‌ مناره با جزئیات و ظریف‌کاری‌های بسیاری می‌باشد. اینجا بخصوص در غروب که با نورافکن‌ها روشن می‌شود بسیار جذاب و دیدنی است. مرکز تفکر فرهنگی شیخ ‌محمد‌ بن ‌راشد (که برنامه‌ای از تورها، سخنرانی‌ها، غذاها‌ی سنتی و کلاس‌های عربی را اجرا می‌کند) تورهای مخصوصی برای مسجد طراحی کرده و تلاش می‌کند تا درک درستی از ایمان مسلمان‌ها ایجاد کند. تورها همه روزه از ساعت 10 صبح آغاز می‌شوند، به جز جمعه‌ها

 مسجد جمیرا تور دبی شاهسون سیر

8. دیرا

دیرا در نزدیکی شمال نهر ‌دبی قرار دارد و خیابان‌های پر پیچ‌و‌خم آن نشان‌ دهنده‌ی فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلفیست که برای زندگی به دبی آمده‌اند. برای مسافران، دیرا بخاطر بازار‌های سنتی که دارد مشهور است، این بازار‌ها در تمام ساعات ‌روز پر از مشتری هستند. بازار طلای ‌دیرا در دنیا زبانزد است زیرا بزرگ‌ترین بازار طلای دنیاست. در بازار ادویه ‌دیرا، ادویه‌های بسیار متنوع و غیرقابل تصوری وجود دارد، آنجا پر از کیسه‌های کندر، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن می‌باشد. همچنین، می‌توانید چوب‌معطر، آب گل‌رز، و انواع بخور را در آنجا پیدا کنید. بازار ماهی از نمونه جاها‌ی دیدنی دبی جاییست که توریست‌ها کمتر به آن سر می‍زنند. دو معماری ارزشمند در دیرا وجود دارد که فرهنگ دوستان، حتما باید از آن‌ها بازدید کنند. « خانه ‌ارثیه » در سال 1890 به عنوان خانه یک تاجر ‌ایرانی ثروتمند ساخته شد و بعد‌ها به خانه شیخ احمد بن‌ دالموک (یک تاجر مروارید معروف در دبی) تبدیل گشت. امروزه، تماشای دکور داخلی خانه‌های سنتی و قدیمی، یک فرصت بسیار عالی برای افراد است که نباید آن را از دست بدهند. مدرسه‌ الحمدیه، که در سال 1912 ساخته شده است، قدیمی‌ترین مدرسه در دبی است و اکنون موزه آموزش عمومی ‌می‌باشد.
مکان: نهردبی

 دیرا تور دبی شاهسون سیر

9. قاب‌ دبی

این قاب فوق‌العاده زیبا با ارتفاع 150 متر که بین محله‌های قدیمی دبی در اطراف نهر و بخش مدرن شهر واقع شده است، یکی از جدیدترین جاذبه‌های دبی است. درون این قاب، مجموعه‌ای از گالری‌ها شما را به گذشته‌ی دبی برده و غرق در تاریخ این امیرنشین می‌کنند، در حالی که سکوی دیدبانی این قاب در بالای آن، فرصت ایده‌آلی برای تماشای شهر جدید و قدیمی دبی با دید 360 درجه است.

قاب دبی تور دبی شاهسون سیر

10. خیابان شیخ ‌زاید

خیابان شیخ ‌زاید، اصلی‌ترین جاده دبی است که در ناحیه مدرن و تجاری شهر قرار دارد. در تمام طول مسیر این بزرگراه وسیع که هشت لاین دارد، برج‌های بلند از نمونه‌ جاها‌ی دیدنی دبی برای خوشگذرانی در دبی که از فولاد و شیشه درست شده‌اند، وجود دارد. این چشم‌انداز از آسمان خراش‌های مشهور، یک برتری بزرگ برای دبی محسوب می‌شود. جاذبه‌های اصلی، در امتداد مسیر و یا در تقاطع اول قرار دارند؛ اکثر مراکز معروف دبی در مسیر این جاده می‌باشند. برج تجارت جهانی دبی، یک عرشه مشاهده در طبقه بالای خود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد چشم‌انداز وسیعی از شهر را تماشا کنند (از برج خلیفه ارزانتر است) و پارک طلا و الماس، مکان خوبی برای علاقه‌مندان به طلا و جواهر می‌باشد زیرا در آنجا 118 تولید‌کننده و 30 خرده‌فروش جواهرات وجود دارد.
مکان: مرکز‌شهر

خیابان شیخ زاید تور دبی شاهسون سیر