logo
شاهسون سیر دانا
- شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری / شماره ثبت: 501387
021 8834 4341
شنبه تا پنجشنبه 9 الی 18
shahsavanseir2@
shahsavanseir@
5 جنگل زیبا برای سفرهایی پاییزی

5 جنگل زیبا برای سفرهایی پاییزی

1399/06/21

 

 

 

1- جنگل راش

بی‌شک یکی از زیباترین جنگل‌های ایران، جنگل راش است. درختان راش که به قامت بلند و چوب‌های مرغوب معروفند، پاییزی هزار رنگ را رقم می‌زنند و همان اوایل فصل، برگ‌های خوش‌رنگ‌شان را به زمین تقدیم می‌کنند. در نتیجه اگر دوست دارید شاهد صحنه‌هایی رویایی باشید، پیش از آنکه بادهای پاییزی برگ‌های زرد، سرخ و نارنجی راش را به یغما ببرد باید به دیدارشان بروید. برای رسیدن به جنگل‌های راش نیازی نیست راه زیادی را طی کنید. کافی است از تهران به سمت جاده فیروزکوه حرکت کنید و بعد خودتان را به منطقه سنگده برسانید. اگر با تور جنگل راش شاهسون سیر همراه شده‌اید، همه چیز را به آژانس بسپارید و بدون نگرانی از سفرتان لذت ببرید. اما اگر می‌خواهید در قالب تورهای دوستانه یا خانوادگی خودتان را به جنگل راش برسانید، حتما از راهنمایان محلی کمک بگیرید و همراه آنها وارد محوطه درختان زیبا و اسرارآمیز راش شوید.

 جنگل راش/ تور جنگل راش

 

2- جنگل انجیلی

یکی از مهم‌ترین گونه‌های گیاهی ایران، درخت انجیلی است. این درخت که چوبی بسیار گرانبها و مرغوب دارد، هرگز گرفتار آفات نمی‌شود. انجیلی آنقدر زیبا و مهم است که سال‌ها پیش کشورهای اروپایی بذر آن‌را به سرزمین‌های خود بردند و این گونه را در قسمت‌های مختلف شهرها گشترش دادند. این درخت دارای ریشه‌های هوایی است و با کمک آنها به مرور تنه‌اش را قطورتر و مسحکم‌تر می‌کند. اما بسیاری از راهنمایان گردشگری و توریست‌ها معتقدند که درخت انجیلی در فصل پاییز زیبایی خیره کننده‌ای دارد. علت این شکوه و جذابیت آن است که هر کدام از برگ‌های انجیلی به رنگی خاص درمی‌آیند و هیچ دو برگی، یک رنگ نیستند. طیف رنگ‌ها در درخت انجیلی از بنفش شروع می‌شود. از قرمز و نارنجی و زرد می‌گذرد و نهایتا با برگ‌های چند رنگ تمام می‌شود. اگرچه معمولا در استان مازنداران امکان پیدا کردن و دیدن چند درخت انجیلی وجود دارد، اما اگر می‌خواهید چند درخت را کنار هم ببینید، می‌توانید همراه با تور روستای لاویج شاهسون سیر همراه شوید و علاوه بر استفاده از آبگرم و دیدنی‌های گوناگون، خزان درخت انجیلی را از نزدیک ببینید.

 تور آبگرم لاویج در پاییز 99

 

3- جنگل الیمستان

به سبب رویش گیاهی به‌نام الیمه، بخشی از جنگل‌های استان مازنداران به نام جنگل الیمستان شناخته می‌شوند. این جنگل که در بیشتر فصل‌های سال زیبا و چشم‌نواز است، پاییزهایی رویایی و خاص دارد. درختان سر به فلک کشیده و درختانی که میوه‌های جنگلی می‌دهند، در پاییز بسیار زیبا می‌شوند. کم کم درختان برگ‌های خود را بر زمین می‌ریزند و پاییز نه فقط بر روی درخت، بلکه در هر زاویه‌ای از این جنگل مه آلود دیده می‌شود. الیمستان دارای فضاهای مناسبی برای کمپ‌های یکروزه است و بسیاری از کوهنوردان برای رسیدن به قله امامزاده قاسم از آن می‌گذارند. اگر دوست دارید به دیدار این جنگل بروید، می‎توانید در تور یکروزه جنگل المیستان آژانس شاهسون سیر ثبت نام کنید و یا کمک راهنمایان محلی وارد جاده هراز شوید، به سمت مسیر امامزاده لهاش بروید و پس از پیمودن مسیرهای جنگلی به دشت‌های زیبا و فراخ این جنگل راه پیدا کنید.

جنگل الیمستان در پاییز 99

 

4- جنگل و دریاچه شورمست

از زیباترین مکان‌ها برای دیدن زیبایی‌های پاییز، دریاچه‌ها و آبگیرها هستند. یکی از این دریاچه‌های نزدیک تهران، دریاچه شورمست است که با درختان زیبا و کهنسال احاطه شده. در این جنگل، گونه‌های بومی مثل والک و زرشک وحشی به چشم می‌خورد و قدم زدن در میان آنها، بی‌شک تجربه‌ای خاص است. انعکاس تصویر این درختان در آب دریاچه، بسیار رویایی است و همه زیبایی اطراف را دو برابر می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید روی دریاچه قایق سواری کنید و در بخش‌های کناری آن کمپ هم بزنید. دوست دارید پاییز را در اینجا بگذارنید؟ در تور دریاچه شورمست آژانس شاهسون سیر منتظر دیدن شما هستیم.

 دریاچه شورمست پاییز 99 تور یکروزه

 

5- جنگل و دریاچه چورت

در نزدیکی شهر ساری جنگل و دریاچه زیبایی وجود دارد که نامش چورت است. چورت به سبب داشتن درختان انجیلی و دیگر گونه‌های گیاهی، پاییزی بی‌نظیر دارد و طبیعتش شگفت‌انگیز است. علاوه بر آن، گونه‌های حیوانی خاص هم در این منطقه زندگی می‌کنند. به همین دلیل احتمال دیدن و پیدا کردن تیغ‌های جونده‌ای به‌نام «تشی» در اینجا زیاد است. برای دیدن این جنگل زیبا در پاییز 99 همراه با آژانس گردشگری شاهسون سیر دانا باشید.

 تور دریاچه چورت پاییز 99

در این مطلب به بررسی 5 جنگل زیبا پرداختیم که در فصل پاییز شگفت‌انگیز و جذاب‌تر می‌شوند. آیا شما به این مقاصد سفر کرده‌اید و یا پیشنهاد دیگری برای دیدن مکان‌های دیدنی در پاییز دارید؟ سپاسگزار خواهیم بود نظرات و تجربات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.